Wat is hier te vinden , Joke?

vrijdag 14 april 2017

Links - Rechts - of On Handig?

De prinses deed haar Lentefeest.
Een fijn samenzijn met Familie en Vrienden.
Geen poespas
Geen stress

Het topcadeau was een eigen naaimachine,
Van de lieve Prinsessenmeter.

De zesjarige prinses had al wel enige ervaring met mijn machine.
Een eigen machine was dus echt een wensje dat in vervulling ging.

Ik zou haar er mee leren werken,
een fluitje van een cent, toch?

Zonder overdrijven : 2 minuten en het liep mis.
Daar zaten we dan:
een mega rechtse mama
een mega linkse prinses

Nu zal ik niet snel over mezelf iets positiefs zeggen,
maar met een naaimachine kan ik best handig overweg.
Placeer me achter eentje
en al vrij snel heb ik onder de knie hoe ze werkt en ingerijgd moet worden

TOT het moment daar is,
dat je alles dus moet uitleggen , in een omgekeerde wereld.
Ik had dit niet zien aankomen,
In de termen van de jeugd was het "een dodehoekactie".

Rechts moet links worden.
En unlike de wetten van het magnetisme,
versterkten tegenpolen elkaar hier niet.

LINKS + RECHTS = ONhandig.

Waarheidsgetrouw moet ik hier dan ook nog aan toevoegen
dat ik het eerst niet doorhad.
Mijn Lieve Prinses deed zo hard haar best om mamalief
volledig te kopiëren
En dus lekker stoer de Rechtse uit te hangen.

Ach, Eind van verhaal:
het kwam echt wel goed.

Prinsessenschat koos mooie stofjes bij elkaar.
Een combinatie waardoor er bij mij toch even één wenkbrauw betekenisvol naar boven ging.
Hier en daar had ze wat hulp nodig.
Van de afwerking zou menig naaister kiekenbubbels krijgen..

Maar het eindresultaat...




Dat was op en top Mijn Prinses!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten